Monday, January 17, 2011

How to comment upon a tweet in a blog posting

What is Retweet? (RT)

Twitter's Retweet (RT) feature enables you to quickly share and discover Tweets. Peter Finalyson, who leads a non-profit that uses Twitter, is featured in this video. He explains why retweeting is exciting for him and what happens when you post a retweet.

All of the participating teachers are in charge of their respective master Twitter account (@TweetPals1, @TweetPals2, @Twitosphere1, @Twitosphere2 and @Twitosphere3). Using Twitter’s ReTweet (RT) function, the teacher effectively takes on the role of an editorialist or curator by retweeting the most interesting, funny or literary tweets.

Use your Master Twitter account to:

  • Post tweets to all of your followers (encourage students or to send them comments about their tweets);
  • Retweet from other Twitter accounts in the twitosphere that promote relevant content for your students.

Don’t forget to customize your Twitter master account to best represent your school or class.

 

How to comment upon a tweet in a blog posting?

  1. Over the course of this project, each teacher will periodically ReTweet (RT) the best tweets from their class on their school's Master Twitter account.

  2. Julie Lapalme will then post these Retweets on the Tweet Pals blog so that students can leave their comments.

  3. Here is an example of a list of tweets from a school (FSL) that needs to be corrected and commented upon. Each tweet would link to the Twitter feed of the student.

 


 

Exemples de Twittérature

@pierrepaulpleau Pierre-Paul Pleau

Tu as des yeux cachés partout. Dans ton oreille, il y a un œil. Dans ton nez, il y a des yeux et dans ta bouche, un œil surveille ta langue.

@pierrepaulpleau Pierre-Paul Pleau

« À quel moment préférez-vous écrire ? » « Oh ! J'écris n'importe quand, vous savez. En fait, j'écris à twitt heure du jour et de la nuit. »

@TwittLitt Mélusine

Dérive lunatique par une nuit sans lune, thématique archi-usée d'une âme lunaire, luminaire des bas-fonds tréfonds, inhumain quai des brumes

@Centquarante Jean-Michel Le Blanc

S'il a très faim et veut manger un loup, on dira de lui qu'il a une faim de loup de loup. S'il veut de la soupe, c'est beaucoup moins drôle.

@sbataillon Stéphane Bataillon

Je voudrai une pierre / salée par l'océan // Que je puisse la toucher /avant de m'endormir // Et que le vent chuchote. http://is.gd/AnogAf

Exemples de Haïku

@haiku_fr haikus en français

Par dessus la mer / le soleil couchant / dans la brume d'hiver (Buson)

@haiku_fr haikus en français

RT @leonicat_cat Elle est retrouvée. / Quoi ? - L'Eternité. / C'est la mer allée / Avec le soleil. (L'Eternité) #Rimbaud

@haiku_fr haikus en français

Cette journée d'hiver / il fait chaud au soleil / - mais froid (Onitsura)

Exemples de vocabulaire

@dictee_ca Dictée Éric-Fournier

défrayer : [Anglicisme] défrayer les dépenses de quelqu'un [Forme correcte] défrayer qqn de ses dépenses. — Colpron

@dictee_ca Dictée Éric-Fournier

défroster : [Anglicisme] défroster [Forme correcte] dégivrer, dégivreur — Colpron

@dictee_ca Dictée Éric-Fournier

délai : [Anglicisme] nous ne tolérerons aucun délai [Forme correcte] retard — Colpron

@RC_Langue Radio-Canada Langue

Dans l'expressions «sens dessus dessous», on ne prononce pas le s final de sens : prononcer «san-de-su-de-sou» http://bit.ly/exFkON

 

How to comment upon a tweet in a blog posting?

 

No comments:

Post a Comment

Please log in as ANONYMOUS or Name/URL. Remember to put the #hashtag to identify yourself and the @username to indicate whose tweet you are commenting.

S.V.P. choissisez l'option ANONYME ou Nom/URL pour vous connecter. N'oubliez pas de mettre le #hashtag (#mot-clé) pour vous identifier et le @pseudo Twitter pour indiquer le tweet dont vous commentez.